Eduza blog / 17.08.2022.

5 koraka za pokretanje vašeg web shopa: kratki vodič za početnike

Pokretanje web shopa i dalje predstavlja veliki izazov jer je važno da se razumiju svi koraci koji će osigurati uspjeh u vrlo konkurentnom digitalnom okruženju kao što je eCommerce.

Zato sada dijelim ovaj kratak vodič koji vas podsjeća na sve točne korake koji su vam potrebni za izgradnju, pokretanje i uspješno vođenje vašeg web shopa i online poslovanja. To su sve koraci koje treba proći dobro educiran voditelj web shop prodaje.

Korak #1: odaberite poslovni model e-trgovine

Prije nego krenete prodavati svoje proizvode ili usluge putem web shopa, važno je da odaberete pravi poslovni model za vaše poslovanje.

Business-to-Consumer (B2C)

B2C je najpopularniji maloprodajni poslovni model u kojem se proizvodi kreću direktno od tvrtke pa do krajnjeg korisnika koji je robu ili uslugu kupio za osobnu upotrebu.

Ovaj model preporučuje se tvrtkama kojima su potrebni prodajni ciklusi gdje se mogu vrlo brzo povezati s kupcima, usmjeriti ih kroz web shop da obave kupnju i zatim prijeći na idućeg kupca.

Business-to-Business (B2B)

Ovaj model poslovanja odnosi se na razmjenu proizvoda, usluga ili informacija između samih poduzeća, kao recimo prodaja putem veleprodaje.

U ovom modelu poslovanja postoje izazovi poput upravljanja novčanim transakcijama te napor da se neprestano ulaže u inovacije kako bi se održavala lojalnost kupaca.

Kako bi se povećao profit te poboljšala tržišna pozicija, tvrtke koje kreću u B2B trebale bi raditi na stvaranju usluga koje će doprijeti do potencijalnih klijenata koji donose odluke o kupnji.

Korak #2: Odaberite proizvode i istražite tržišne niše

Nakon što ste definirali svoj poslovni model web shopa, vrijeme je da razmislite o svojim proizvodima. To uključuje odabir pravog proizvoda istraživanjem tržišnih niša i ciljane publike.

Kako odabrati proizvode? Istražite tržište tako da se fokusirate na:

  • proizvode koje dolaze iz rastućih niša i za kojima postoji velika potražnja,
  • vrhunske brendove i
  • proizvode za specifičnu ciljanu publiku.

Ciljani proizvodi iz niše koja se traži izvrstan su način da se razvije ciljana marketinška strategija koja može rezultirati visokim profitabilnim maržama.

S druge strane, komercijalni proizvodi običnu su popularni postojeći artikli koje prodavač može duplicirati s nižom maloprodajnom cijenom ili malom razlikom koja će zapeti kupcu za oko.

Prilikom odabira pravih proizvoda i asortimana morate razmišljati o svojoj ciljanoj publici, njihovim potrebama u stvarnom životu te kako im vaši proizvodi mogu pomoći.

Korak #3: postavite vaše eCommerce poslovanje

Sada kada imate temelje vašeg online poslovanja, vrijeme je za fazu postavljanja poslovanja vašeg web shopa, čime morate pokriti najvažnije aspekte poslovanja.

Definirajte ime, brend te naziv domene

Ime je ključno za vaš uspjeh i ono ne smije biti komplicirano ili teško za zapamtiti.

Naziv domene mora biti privlačan i kratak. Nakon što se odlučite za naziv domene, morat ćete je kupiti i registrirati. Ako niste sigurni da li je vaše željeno ime domene slobodno, predlažem da ime pretražite putem poznate tražilice Godaddy preko koje možete i kupiti vašu novu domenu.

Izradite logotip i vaše vizuale

U online svijetu vizualno brendiranje vrlo je važna stvar jer s njime možete graditi svijest o vašem brendu te uspostaviti autoritet i ugled za svoju tvrtku. Logo u tome može odigrati presudnu ulogu.

Odaberite platformu za vaše eCommerce poslovanje

Sigurno vas muči pitanje kako odabrati pravu platformu za svoje online poslovanje. Struka kaže da se platforma mora odabrati tek kada ste sigurni što ćete sve prodavati putem vaše online trgovine, koliko ćete imati proizvoda i koje sve funkcionalnosti želite da budu uključene na web shopu. Znači, prvo trebate napraviti detaljan plan kako će vaša online trgovina izgledati, a tek onda krećete u potragu za najboljom platformom.

Na tržištu postoji mnogo različitih platformi, a najvažnije je da razumijete dvije glavne podjele: open source (otvoreni kod) ili custom made rješenje (zatvoreni, vlasnički kod). Većina platformi već je postavljena s osnovim funkcijama, a ako ćete htjeti nešto naprednije, morate razmišljati da angažirate programera koji će vam usavršiti izgled i dalje nadograđivati web shop kako biste imali najbolje iskustvo kupnje.

Najpopularnija open source ecommerce rješenja jesu WordPress, WooCommerce, Shopify i Magento. Neke od ovih platformi besplatne su, a neke ne: na vama je da odaberete onu platformu koja je optimalna za vaše online poslovanje.

Pripremite pisani i vizualni sadržaj

Nakon što je web shop postavljen, vrijeme je da se fokusirate na pripremu sadržaja kako bi vaši posjetitelji ostali angažirani i prisutni na vašem web shopu.

Implementirajte SEO alate

Kada pripremite sadržaj, počnite raditi na privlačenju prave publike i prometa na vaš web shop. To možete napraviti na dva načina: besplatno ili korištenjem plaćenih oglasa.

Vjerojatno najbolji način za privlačenje posjetitelja jest organski kanal, u čemu vam pomažu SEO alati. SEO (Search Engine Optimization, optimizacija za tražilice) osigurava da posjetitelji na vaš web shop dođu putem tražilica, pretraživanjem relevantnih ključnih riječi i fraza koje ćete koristiti u vašem sadržaju.

Najpoznatiji alati za istraživanje ključnih riječi su Ahrefs, Semrush ili Google Keyword Planner.

Većina alata se plaća, pa vam preporučujem da za početak koristitite besplatne alate poput Search Console ili Google Analyticsa.

Korak #4: pokrenite tehničke provjere web shopa prije pokretanja

Iako je pokretanje vašeg web shopa nešto zbog čega biste trebali biti uzbuđeni, ipak ne želite u zadnji čas primiti poruku od nekoj grešci od Googlea, npr. da vaša pretraga ne odgovara niti jednoj stranici na Googlu što znači da je Google nije indeksirao.

Da biste izbjegli takve situacije, važno je da prije pokretanja vašeg web shopa napravite finalnu check listu prema ovim točkama:

  • optimizacija za mobilne uređaje
  • provjera da li se učitavaju sve stranice i linkovi
  • brzina učitavanja vašeg shopa
  • provjera procesa narudžbe
  • provjera da funkcionira plaćanje kreditnim karticama
  • kontakt obrasci šalju emailove
  • Google Analytics spojen i radi

Korak #5: Što učiniti nakon što pokrenete svoje online poslovanje?

U trenutku kada ga pokrenete, vaš web shop postaje nositelj vašeg poslovanja, a vaš brand postaje vaš online digitalni ID. Oni ostavljaju prvi dojam o vašoj cjelokupnoj ponudi i brandu.

Pokretanje web shopa samo je početak. Sada morate biti sigurni da sve teče glatko i u skladu s vašim poslovnim planom.

Jednom kada posjetitelji dođu na vaš web shop i krenu kupovati vaše proizvode, ključ uspjeha leži u tome da ‘samo’ nastavite otkrivati nove i privlačnije načine za dvije aktivnosti:

  1. dosezanje što više posjetitelja i povećanje potencijalnih kupaca te
  2. povećanje stope konverzije i prodaje.

Kažem ‘samo’ pod navodnicima jer se ne radi o jednostavnim aktivnostima, no kroz upravljanje web shopom učit ćete kako sve to postići.

Kako osigurati uspjeh vašeg eCommerce poslovanja?

Uspjeh ovisi o vašoj sposobnosti da napravite kvalitetnu marketinšku strategiju i da je provodite kroz sve digitalne kanale. Morate odrediti koji su za vašu nišu najbolji marketinški kanali i krenuti u realizaciju promocije vašeg web shopa.

Ne smijete zaboraviti da vaš web shop mora biti usmjeren na kupca jer moderni potrošači zahtijevaju najvišu razinu korisničke podrške. Postoje mnogi alati za korisničku podršku koje možete koristiti, no oni neće automatski poboljšati vašu uslugu. Vi kao voditelj web shop prodaje tu ćete odigrati ključnu ulogu.

Moj savjet: krenite s recenzijama kupaca da biste otkrili svoje snage, ali i slabosti. Recenzije će vam reći sve o iskustvu koje su kupci imali na vašem web shopu.

Do kojeg ste koraka vi dogurali?

I trebate li možda pomoć tu gdje ste sada? Pomoć je dostupna.

Vaš webshop može uspjeti uz tehničko znanje i strateško planiranje. Počnite s odličnim poslovnim planom, istražite najbolje strategije za eCommerce poslovanje, odaberite pravu platformu i tim ljudi koji će zajedno s vama raditi i rasti u online svijetu.

Ako bi vam sada dobro došla konkretna znanja i praktične vještine o kvalitetnom i uspješnom pokretanju web trgovine, prijavite se na uvodnu radionicu za početnike Postani voditelj web shop prodaje. Tamo ću vam pokazati kako koristiti web shop da biste privukli nove kupce te kako ih možete oduševiti da oni postanu stalni kupci na vašem web shopu.

Steknite nove vještine:

Postani voditelj web shop prodaje

Tanja Šincek
Tanja Šincek
Savjetnica za eCommerce poslovanje i digitalizaciju poslovanja
Tanja Šincek je eCommerce stručnjakinja i savjetnica za online poslovanje s više od 15 godina iskustva. Kombinirajući digitalnu stručnost i strategiju, Tanja je pomogla tvrtkama da postave i ostvare hrabru viziju za svoje online kanale kako bi bili konkurentni u digitalnom i eCommerce svijetu. Tijekom svoje karijere, pokrenula je preko 300 web projekata i razvila više od 150 uspješnih digitalnih strategija, transformirajući poslovanja putem digitalizacije. Više informacija o njenim uslugama i ekspertizi možete pronaći na webroomagency.com.
5,0

Želite napredovati u karijeri i poslovanju?

Eduza je platforma na kojoj profesionalci željni novih znanja i vještina mogu pronaći 100% praktične i kvalitetne edukacije od vrsnih hrvatskih stručnjaka. Pogledajte ponudu edukacija i registrirajte se BESPLATNO.