U gostima nam je bio Tomislav Lneniček, savjetnik i coach za razvoj poslovanja i izlazak iz kriznih situacija. Vodi edukativne programe Upravljanje odnosima sa zaposlenicima i Upravljanje poslovanjem - strategija poslovanja koji su dostupni na Eduza platformi.
Strateško planiranje jest osvještenost o tome gdje sam sada i gdje želim biti!
Gost: Tomislav Lneniček
Povežite se s Tomislavom i saznajte više:
✨ SPONZOR ✨
Briefing e-servisi šalje vam natječaje javne nabave za vašu djelatnost putem emaila.
Javna nadmetanja iz Hrvatske, BiH i svih zemalja regije.
Posjetite: https://www.briefing-nadmetanja.hr/
Poslušajte podcast
Želite li saznati kako je sve ovo primjenjivo na primjerima, poslušajte snimku ove epizode!🎧
Kako prepoznati da je poduzeće u krizi?
Tomislav nam je iz svog dugogodišnjeg iskustva otkrio koji su to glavni signali koji pokazuju da je poduzeće u krizi zbog čega se i odlučio baviti edukacijom o strateškom planiranju.
Prvi i osnovni je nedostatak vremena ili neorganizacija u vođenju poslovanja.
Drugi je ako su poduzeća ovisna o vanjskom kapitalu.
Treći je loš odnos sa zaposlenicima.
Bez dobrih liderskih vještina i interakcije, nema dobrog tima. Uvijek je bitno pratiti razvoj poslovanja te se poduzetnik mora razvijati zajedno sa svojim biznisom.
Potražnju je teško izazvati, ali kad je izazoveš, teško je odgovoriti na nju!
Tomislav smatra da su za svaki dugoročan kvalitetan odnos bitne 3 stavke: jednakost, energija i iskrenost, a poduzetnici trebaju razlikovati instinkt i intuiciju da bi bili dobri menadžeri.
Kako razviti otpornost na krizu?
Ovisno o situaciji u kojoj se nalazi, poduzetnik se mora prilagođavati tržištu i dati veća prava, obveze i povjerenje zaposlenicima.
Tomislav tvrdi da je kapital uvijek prometan, ali za krizu je najvažnije raditi na svojim slabostima i sagledati to objektivno. Ako nešto ne možete odraditi sami, trebate znati delegirati, angažirati nove ljude ili vanjske suradnike.
Trebamo komunicirati jasnu viziju i misiju sa svim zaposlenicima te odrediti vrijednosti tvrtke da bismo znali okupiti ljude oko sebe koji dijele iste. Najbolje je tu strategiju imati u pisanom obliku da svima bude dostupna i da se ne izgubi fokus.
Zadnja, ali ne i manje važna stvar je da trebamo smanjiti ovisnost o jednom ili malom broju klijenata da se smanji rizik u slučaju da nas jedan od njih napusti.