Pitate se kako poboljšati svoj javni nastup, doprijeti do publike i što efikasnije prenijeti željenu poruku? Bilo da se radi o offline ili online edukacijama, i za najiskusnije edukatore uvijek ima mjesta za poboljšanja. Iskusni edukatori ponekad rade pogreške kad se nađu u novim situacijama ili pred novim grupama ljudi pred kojima još nisu nastupali, a ponekih pogrešaka nisu ni svjesni.
Koje su to najčešće pogreške koje edukatori čine na svojim offline i online edukacijama, kako ih ispraviti i kako se brzo prilagoditi, u desetoj epizodi Eduza Showa razgovarali smo s Marijetom Matijaš, autoricom priručnika 'Umijeće javnog nastupa'. Marijeta je po struci profesorica hrvatskog jezika i književnosti i lektorica. Više od deset godina radila je u medijima kao novinarka, urednica i voditeljica televizijskog programa. Stekla je neprocjenjivo iskustvo u komuniciranju s različitim profilima osoba, ali i naučila kako prilagoditi način komuniciranja situaciji u kojoj se nalazimo i publici kojoj se obraćamo.
Marijeta je u ovoj Live epizodi Eduza showa podijelila pregršt praktičnih i primjenjivih savjeta za edukatore. Kao jednu od najčešćih pogrešaka edukatora navela je zanemarivanje činjenice da se u publici nalaze sva četiri tipa ljudi: vizualci, auditivci, kinestetičari i auditivno digitalni tipovi. Marijeta je s nama podijelila i načine kako se sa svakim od navedenih tipova povezati koristeći jednostavne i svima dostupne alate poput bronhi bombona.
Prevelika fokusiranost na sebe, umjesto na poruku i publiku, druga je najčešća pogreška koju edukatori rade. Kako izbjeći i prevladati te pogreške, ali i na što sve morate obratiti pažnju prilikom online i offline nastupa, saznajte od naše današnje gošće.
Marijeta Matijaš na internetu
Pogledajte video
Sadržaj epizode
- Predstavljanje gosta: Marijeta Matijaš (00:00)
- Fokus na publiku kao prostor za najveće napredovanje za edukatore (07:03)
- Publiku čine vizualci, auditivci, digitalci i kinestetičari (12:40)
- Kreativan pristup i stvaranje ugode u online edukacijama (14:07)
- Priprema okoline za edukacije na terenu (16:48)
- Suradnja s vlasnikom prostora (20:52)
- Samo predavanje je manji dio edukacije i cijelog javnog nastupa (22:39)
- Fokus na poruku i publiku, umjesto na sebe (23:46)
- Dobre prakse za početak i otvaranje edukacije (26:14)
- Povjerenje i kvaliteta kao preduvjeti za angažman publike (29:43)
- Content repurposing (prenamjena sadržaja) kao alat za edukatore (36:02)
- Praktični savjeti za izbjegavanje najčešćih pogrešaka u online svijetu (39:37)
- Postepeno nadograđivanje opreme za online evente (48:00)
- Rješavanje problema jeke za online evente (51:14)
- Knjiga 'Umijeće javnog nastupa' dostupna po promotivnoj cijeni (54:27)
Izdvajamo iz epizode
"Samo predavanje i tema o kojoj podučavamo publiku ponekad čine tek 5% čitavog javnog nastupa."