Prije par mjeseci dobili smo malo financiranje od riječke zaklade FIPRO za financiranje prototipova (hvala FIPRO!). S time smo si, između ostalog, financirali dizajn novog vizualnog identiteta koji je izvrsno izradila riječka dizajnerica Nela Dunato.
(Upravo radimo i na novom dizajnu weba, koji u trenutku objave ovog članka još nije online. Bude, bude!)
Novi vizualni identitet predstavili smo u video podcastu uživo LOGIT LIVE. Pogledajte taj video u cijelosti:
Nismo samo predstavile logo, nego smo Nela i ja zajedno kreirale hvaljenu edukativnu video epizodu koja poduzetnike educira kako izgleda kreativni proces razvoja jednog vizualnog identiteta u pet koraka:
- Istraživanje i strategija,
- Moodboard,
- Dizajn logotipa,
- Vizualni identitet - izrada knjige grafičkih standarda i
- Primjena u tisku i digitalnim medijima.
Na gornjem videu imate kompletan sadržaj s timestampovima na koje možete brzo skočiti i pogledati. To je najduža epizoda koju sam do sad snimila uživo (sat i 39 minuta), ali se isplati - pogotovo ako ste sami pred odlukom biste ili ne biste se upustili u dizajn vizualnog identiteta.
Eduzine temeljne vrijednosti
In our obscurity - in all this vastness - there is no hint that help will come from elsewhere to save us from ourselves. It is up to us. ~ Carl Sagan
Vizualni identitet između ostalog ima posao da vizualno komunicira temeljne vrijednosti neke tvrtke.
Mi želimo komunicirati da će Eduza biti jedan optimističan i odvažan brend.
OPTIMIZAM je nešto što je nama pokretačima Eduze iznimno bitno. I sami smo po prirodi optimistični, pa s nelagodom gledamo kako okolina i mindset u Hrvatskoj poražavajuće djeluju na ljude. Negative u životu i poslovanju ima tako puno u Hrvatskoj da na neparne dane i sami razmišljamo da dignemo ruke od svega i odselimo se negdje.
Na parne dane, naravno, odlučujemo ostati i fajtati se.
I zato, umjesto da i sami podlegnemo negativi, odlučili smo biti protuteža negativi i postati dio rješenja, a ne dio problema.
Što je problem? Apatija, beznadnost, dizanje ruku od svega.
Što je onda rješenje? To su konkretne akcije koje može svatko poduzeti da bi bilo bolje i nama, i svima drugima oko nas. Vjerujemo da su edukacije neke od rješenja.
Svojim radom i svojim primjerom želimo osnažiti hrvatske poduzetnike da postanu poslovni edukatori i da počnu živjeti od svog znanja. Uvjereni smo da doza optimizma u bolje sutra mora biti prisutna ako želimo kreirati više edukatora, a bez edukatora nećemo imati ni tu mističnu zemlju znanja koju nikako da stvorimo (a svi je priželjkujemo).
Isto tako želimo potaknuti ljude da unaprjeđuju svoju karijeru i educiraju se za vrijeme cijele svoje odrasle dobi. Određena doza optimizma da se isplati investicija u nova znanja i vještine mora postojati, ako želimo naučiti kako bolje poslovati, a samim time i bolje živjeti.
Optimistična osoba postat će ODVAŽAN učitelj i ODVAŽAN učenik. Razgovarajući s poduzetnicima, vidimo da je potrebno malo odvažnosti da se u kalendaru napravi mjesta za kreiranje prvog ili novog edukacijskog programa.
To je ono što i sami jesmo, i ono što želimo promovirati: optimizam i odvažnost da se isplati i da se može. I to je ono što smo dizajnerici Neli na prvom radnom sastanku rekli:
Dizajniraj nam optimističan i odvažan brend koji će istovremeno odskakati i od svega što se trenutno prodaje pod poslovne edukacije u Hrvatskoj.
Simbolika iza Eduzinog novog logotipa
Novi vizualni identitet utjelovljuje naše spomenute temeljne vrijednosti i dodaje još jednu koje nismo bili ni svjesni: ZNATIŽELJU.
Znati-želja.
Želja-za-znati.
Želja za novim znanjima.
Mačka kao znatiželjna, ali i beskrajno optimistična i odvažna životinja utjelovila je naše tri temeljne vrijednosti u novi vizualni identitet.
Kad bi svatko od nas imao samo djelić znatiželje, optimizma i odvažnosti jedne mace - pa gdje bi nam svakome ponaosob bio kraj!
Što su ljudi još primijetili u novom logotipu
Jedan od naših vjernih gledatelja, developer Vladimir Popović, u logotipu vidi i znak beskonačnosti što ga je podsjetilo na to da beskonačna edukacija može biti smisao života. Svi mi koji uživamo u stjecanju novih znanja znamo na što Vladimir misli.
Fotograf Darko Mareš vidio je kraljevsku vražju mačku i to protumačio kao simbol za neovisnost. I doista, jednom kad poduzetnici shvate da im edukacije otvaraju vrata prema novim klijentima, i jednom kad polaznici shvate da im nova znanja omogućuju da bolje upravljaju vlastitom karijerom, svi shvaćamo da postajemo manje ovisni o poslodavcima, tržištu, klijentima i vanjskim šokovima i faktorima.
Dizajnerica Nela Dunato u logotip je ugradila znak & koji je vidjela kao simbol povezivanja edukatora i polaznika, a što je jedna od temeljnih funkcija Eduze. Mi koji smo naručili novi vizualni identitet, iskreno, to nismo primijetili sve dok Nela to nije rekla u LOGIT LIVE podcastu prilikom predstavljanja.
(Koga zanima, Eduza radi temeljeno na tzv. platformskom poslovnom modelu. Da bi taj model funkcionirao, mora privući barem dvije različite skupine korisnika: u našem slučaju su to polaznici poslovnih edukacija i poslovni edukatori.)
Evo te diskusije na Linkedinu:
Brend je ono što od njega napravite
Novi vizualni identitet ne može sam po sebi stvoriti Eduzu.
Eduza trenutno ima samo vizualni identitet, softverske značajke koje još nismo stigli lansirati, puno dobre volje (i u trenutku kad pišem ovo, 24 epizode Eduza Showa). Brend se stvara godinama.
Logotip nije brend.
Brend je ono što od Eduze napravimo, tj. način na koji Eduza uspije (ili ne uspije) promijeniti živote svojih korisnika na bolje.
Eduza će uspjeti kao brend u trenutku kad počne živjeti svoju misiju, a to je da edukatorima pomaže da žive od svog znanja, a polaznicima edukacija da pronađu one izvrsne edukacije koje će im unaprijediti karijeru. Izrada novog vizualnog identiteta samo je jedan mali korak koji nam pomaže da nas tržište uzme ozbiljnije u obzir.