Eduza blog / 10.06.2024.

Poruke s edukativne konferencije za obrtnike STRUKON u Opatiji [REPORTAŽA]

Posjetili smo 2. STRUKON - Strukovnu konferenciju ”Pamet u glavu”, koja se održala 24. svibnja 2024. godine u Opatiji (STRU-KON: odlično ime, BTW!). Organizator je bila Obrtnička komora Primorsko-goranske županije.

Program se sastojao od niza predavanja stručnih predavača na važne teme zanimljive obrtnicima i početnicima. Sviđa mi se što je konferencija organizirana prema prijedlogu Ceha obrta za intelektualne usluge čija mi je predsjednica, gospođa Ana Begić, rekla da je glavni motiv bio obrtnicima - i onima koji to tek planiraju postati - pružiti potrebne informacije o izazovima koji ih po putu očekuju.

"Predavači su izabrani zbog svojih kompetencija upravo na teme izazova na poduzetničkom putu - slučajnost je što su sve bile žene! Moram priznati da sam jako ponosna na sve nas skupa, jer su te žene konferenciju iznijele na vrhunskom nivou." - rekla je gđa Begić.

Razgovarala sam s nekim od predavačica i donosim vam glavne poruke s njihovih predavanja.

Predavanje "Preduvjeti za uspjeh obrta"

Predavačica dr. sc. Elvira Mlivić Petrović trenerica je svjesnog života i uspjeha, iz tvrtke FILAKS iz Zagreba. O tome što je glavna poanta njenog predavanja, Elvira nam je rekla:

"Svaki poduzetnik mora iskoristiti sve svoje prednosti, sve svoje snage da bi mogao jednostavno zaobići prepreke na koje može naići - a te prepreke su već poznate. Svatko od nas na drugačiji način uči, svatko od nas na drugačiji način to upija i moja je ideja je da poduzetnike ohrabrim da nađu najbolji način za sebe."

Predavanje "Pravilno postavljanje ciljeva i njihova realizacija u poduzetništvu"

morena-micetic Morena Mičetić: Kornjača ili zec?

Predavačica dr. sc. Morena Mičetić pročelnica je Upravnog odjela za gospodarstvo i EU fondove Grada Poreča, direktorica Poduzetničkog inkubatora Poreč te mentorica za osobni rast i razvoj.

"Tema mog predavanja bila je pravilno postavljanje ciljeva u poduzetništvu i ilustrirala sam kako mi funkcioniramo na primjeru kornjače i zeca. Mnogi ljudi funkcioniraju kao kornjača, u zoni komfora i ugode, gdje jednostavno žive svaki dan po istom principu. S druge strane imamo ljude koji su kao zečevi: žive u zoni kaosa, istovremeno rade na ostvarenju 10 ciljeva i niti jedan od 10 ciljeva ne ostvare onako kako su htjeli. Poanta mog predavanja bila je da ne budemo ni u zoni ugode, niti u zoni kaosa, nego da nađemo sredinu - zonu potencijala."

Predavanje "Prioriteti u poslovanju kao preduvjet uspjeha"

djurdjica-mostarcic Đurđica Mostarčić, Šaptačica poduzetnicima

Predavačica Đurđica Mostarčić predsjednica je Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore te Šaptačica poduzetnicima iz tvrtke DUDI SPEED d.o.o. iz Zagreba. O prioritetima u poslovanju rekla je:

"Velik sam zagovornik toga da se u Hrvatskoj može lijepo raditi, da se može uspjeti, da se može uživati. Da ne kukamo, nego da stvarno zasučemo rukave. Ne smijemo ne tražiti pomoć, nego trebamo stvarno zbiti redove, ostati ovdje i pokazati svojoj djeci da se tu može lijepo živjeti."

Predavanje "Kako isplanirati jednostavnu i učinkovitu digital marketing strategiju bez skupih oglasa i agencija"

Predavačica Iva Vlašimsky marketing je konzultant za kreiranje digitalne reputacije i gradnju autoriteta iz obrta NARATIVA iz Kastva.

Razgovarala sam s Ivom koja zna da se danas uz jako malo financijskog investiranja može jako dobro promovirati. "Sve možeš napraviti sam, samo ako se malo usustaviš, o tome pobrineš. Ako nitko ne zna što radiš i gdje si, nećeš imati posla. Nije tako teško savladati osnove, samo se treba pokrenuti" - rekla mi je Iva.

Zaključci konferencije

Konferencija je završila panelom na temu "Poduzetničke prepreke i kako ih zaobići" koji je vodila Barbara Udovičić, a na kojem su nastupale panelistice Elvira Mlivić Petrović, Morena Mičetić, Đurđica Mostarčić, Alex Tessin i Iva Vlašimsky.

Nakon cijelog dana predavanja slijedili su zaključci:

  1. Ciljevi moraju biti optimistični, jasni, specifični, mjerljivi i vremenski definirani.
  2. Ne čekajte, već djelujte.
  3. Kod potrebe za promjenom ne čekajte idealne okolnosti jer prilike su svuda oko nas.
  4. Pomičite vlastite granice i riješite se ograničavajućih uvjerenja.
  5. Jedan od prioriteta u poslovanju kao preduvjet uspjeha jest mogućnost prilagodbe novonastalim okolnostima, trendovima, brzini inovacija.
  6. Digitalni marketing danas je neophodan i rezultira povećanom vidljivošću proizvoda/usluge, širim dosegom prema ciljanoj publici/kupcima/korisnicima usluga, isplativijim investicijama i lakšim mjerenjem rezultata.
  7. Ovladavanje poslovnom komunikacijom čini poslovanje uspješnijim i pomaže poboljšati učinkovitost u poduzetničkom okruženju i na radnom mjestu sa zaposlenicima.

Savjeti izlagača na konferenciji: "Dođite na događaj sami, bez pratnje"

Osim predavačkog dijela, Strukon je ponudio i izlagački dio gdje su se posjetiteljima predstavili tvrtke i partneri Obrtničke komore PGŽ-a, između ostalog i mi tj. ja iz Eduze.

visnja-eduza Eduza na Strukonu

Jedna od izlagačica bila je i Milena Marot iz platforme Moj profil koja je dala sjajan savjet za umrežavanje:

"Na mojoj platformi 'Moj profil' članovima i svima koji to žele postati uvijek naglašavam umrežavanje kao bitnu stvar kada krećeš u poduzetništvo. Kad si negdje na nekom novom mjestu, uvijek ćeš upoznaš pet novih ljudi. Po mogućnosti je super da dođeš sam: ako dođeš s nekim, onda se držiš te osobe kao pijan plota, a ovako si otvoren za upoznavanje novih ljudi. Ljudi će ti sigurno prići, jer na ovakvim događanjima to je i poanta. Uvijek čuješ nešto novo i upoznaš nove ljude."

Odlično mi je sjeo Milenin savjet jer sam i ja taj dan došla sama - i upoznala puno novih ljudi! Među njima su tu bili izlagači Franko Nežić i Igor Breški iz Istarske kreditne banke Umag koji su promovirali ugovor o proizvodima njihove banke, sklopljen s Obrtničkom komorom Primorsko-goranske županije.

"Svim obrtnicima nudimo proizvode po boljim uvjetima od redovnih. Mi smo banka koja polaže fokus i na obrtništvo i htjeli bismo im s ovim ugovorom pomoći u njihovom radu. Naša je namjera da budemo partneri obrtnicima, da pratimo njihov rad i kad je dobra, i kad je loša situacija."

Brojni obrtnici su i sami edukatori!

Sa savjetnicom za obrazovanje pri Obrtničkoj komori PGŽ-a, gđom Tamarom Dukić, razgovarala sam o tome kakve edukacije Komora danas omogućuje obrtnicima. Komora je zadužena za organizaciju i provođenje strukovnih edukacija, majstorskih ispita i ispita o stručnoj osposobljenosti. Te su edukacije, ispiti i stručna osposobljavanja preduvjet za brojna popularna obrtnička zanimanja kao što su maser, ugostitelj, slastičar, automehaničar i frizer.

Gospođa Dukić rekla nam je da mnogi edukatori i sami provode edukacije namijenjene kolegama. Primjerice, u frizerskoj djelatnosti ima frizera koji prenose frizerska znanja drugima.

Drugi pak se stručnjaci poput mehatroničara educiraju kroz edukacije koje omogućuje ili organizira poslodavac, i to u Hrvatskoj i inozemstvu.

Simbioza više organizacija daje nove ideje

Stručna konferencija za obrtnike izvrstan je i moderan oblik cjeloživotnog obrazovanja i želimo vidjeti više takvih inicijativa. To nam je rekla i gđa Tamara Dukić koja je naglasila da je i inicijativa za ovu konferenciju došla od Ceha intelektualnih usluga: “Nismo mi najpametniji, nego imamo naše obrtnike i cehove koji nam sugeriraju ovakve poteze i koji su nam pouzdan izvor informacija u kojem smjeru trebaju ići edukacije.” - rekla nam je gđa Tamara Dukić.

Priuštite si više prilika za upijanje novih iskustva (nije to tako radikalna ideja)

I dok je dvorana na Strukonu bila puna posjetitelja, osobno bih rado da solopoduzetnici, obrtnici i mikropoduzetnici razmisle da puno više sati godišnje investiraju u sebe putem konferencija i edukacija.

Ako ćemo slijediti jedan od zaključaka s ove konferencije - onaj o postavljanju ciljeva - predlažem da vam jedan od ciljeva bude da iskoristite dio godine kad vam je poslovna aktivnost najslabija za investiranje barem u jednu edukaciju. Eduza vam može pomoći:

Krenite s pitanjem:

  1. S čime nisam zadovoljan/zadovoljna u svom poslovanju?
  2. Gdje mi se događaju problemi?
  3. Mogu li riješiti dio tog problema novim znanjem / vještinom?

Primjer:

  1. "Nisam zadovoljna odnosom s točno određenim zaposlenikom."
  2. "Mislim da je problem u tome da on mene ne razumije."
  3. "Možda bi mi pomogao neki oblik treninga poslovne komunikacije?"

Ljeto je pred nama - možda je to pravi trenutak za nova znanja?

Višnja Željeznjak
Višnja Željeznjak
Edukatorica i savjetnica za edukacijski marketing i B2B digitalni marketing
Višnja je pokretačica Eduze, platforme za pronalaženje i plasiranje poslovnih edukacija na kojoj čitate ovaj članak. 21+ godina iskustva na području digitalnog marketinga i prodaje stekla je radeći na stotinama projekata razvoja web stranica u okviru svoje tvrtke Logit internet usluge d.o.o.
5,0

Želite napredovati u karijeri i poslovanju?

Eduza je platforma na kojoj profesionalci željni novih znanja i vještina mogu pronaći 100% praktične i kvalitetne edukacije od vrsnih hrvatskih stručnjaka. Pogledajte ponudu edukacija i registrirajte se BESPLATNO.