Obistinilo se ono što se počelo pričati još davne 2005. godine: da će svaka tvrtka postati MEDIJSKA tvrtka. To jest, da će svaka tvrtka producirati i objavljivati sadržaj namijenjen kupcima, zaposlenicima i široj javnosti. Tada je započela era dominacije sadržajnog marketinga.
Sada imamo novo predviđanje: u sljedećih 10 godina svaka će tvrtka nastojati postati EDUKACIJSKA tvrtka! Sadržajni marketing polako će se transformirati u nešto što zovemo "edukacijski marketing": tvrtke će kroz JAVNE I OTVORENE EDUKACIJE educirati kupce, zaposlenike i širu javnost o svom području specijalizacije i tako generirati potražnju.
✨ SPONZOR ✨
Briefing e-servisi šalje vam natječaje javne nabave za vašu djelatnost putem emaila.
Javna nadmetanja iz Hrvatske, BiH i svih zemalja regije.
Posjetite: https://www.briefing-nadmetanja.hr/
Poslušajte podcast
Ako želite čuti sve o našim predviđanjima, poslušajte snimku ove epizode! 🎧
Gdje smo danas?
Naše predviđanje zvuči jednako ludo kao što je 2005. zvučalo da ćemo svi producirati sadržaj - a vidite nas sada! Svi smo na socialu, mnogi imamo blog, neki smo podcasteri.
Danas živimo u eksploziji sadržaja i, kako kaže Clay Shirky, nemamo problem s količinom sadržaja. Imamo problem s filterom kojim bi filtrirali te goleme količine sadržaja - kako bi iz njega izvukli ono što je najbolje za nas i čemu bismo trebali pridavati pažnju.
Sadržajni marketing i dalje živi kao dominantna grana/disciplina digitalnog marketinga. No, više nije dovoljno stvarati bilo kakav sadržaj - moramo producirati kvalitetan sadržaj.
Zato - edukacije
Edukacija je sadržaj visoke sofisticiranosti koji točno puca na rješenje problema naših kupaca.
ZATO predviđamo da ćemo se iz ere content marketinga prebaciti u eru edukacijskog marketinga.
Predviđamo da će tvrtke puno više vremena investirati da sebe, svoje zaposlenike, kolege, partnere dignu na tu razinu da mogu podučavati svoje klijente, partnere, kupce, medije, publiku i sve zainteresirane.
Svi ćemo postati edukatori, htjeli mi to ili ne.
Problemi u tvrtkama
Tvrtke danas imaju problema s pronalaskom kvalitetnih ljudi koji bi se zaposlili kod njih. Neke branše u tome prednjače, poput IT sektora koji teško pronalazi, prvenstveno, programere. Ne zaboravimo ugostiteljstvo koje dosta trpi pod naletom iseljavanja, što vrijedi i za mnoge druge branše.
Iz našeg kuta gledanja, rješenje nije lako ali je jednostavno za zamisliti. Ako sada krenemo educirati svoje buduće zaposlenike i investiramo vrijeme (nekoliko mjeseci do godinu dana) da dignemo ljude (koji sada ne znaju raditi) na razinu da im barem možemo dati posao u našoj tvrtki - mislimo da tako možemo riješiti ovaj problem.
Zato treba educirati svoje sadašnje i buduće zaposlenike.
Interne edukacije
Na potrebu (internog) obrazovanja zaposlenika osvrnula se i naša Ana-Marija Marić koja se javila u eter.
Naglasila je kako je to u skladu s relativno novim fenomenom koji se događa, a to je da se kod upravljanja ljudskim resursima treba (pre)usmjeriti na razvoj zaposlenika, umjesto na upravljanje zaposlenicima.
Vremena su se promijenila i prošlo je vrijeme upravljanja ljudima kao resursima.
Potrebno je da menadžer, vlasnik, rukovoditelj više vremena uloži u svoje ljude. Nije dovoljno dati zadatke i očekivati da će se oni izvršiti, a radnici će biti sretni jer su dobili svoju plaću. Osim što im treba posvetiti vrijeme i pažnju, mora se pozabaviti njihovim razvojem. To danas više nije opcija nego nužnost, pogotovo jer ljudskih resursa nedostaje.
Dakle, prvo se mora dogoditi shift u mindsetu, a kad tvrtke to shvate, onda će vrlo brzo i prirodno doći i do sljedeće točke u nizu – edukacije, zaključila je Anamarija.
Mi ovo nadograđujemo s mišlju da će tvrtke će shvatiti da mogu spojiti svije stvari u jednu – interno educiranje svojih zaposlenika i javno podučavanje svoje javnosti – kao marketing i edukacija u jednom.
Kako (i zašto) se uključiti?
U ovoj epizodi spomenuli smo tvrtke koje su već danas uspješni edukatori. Komuniciraju sa svojim klijentima/kupcima putem edukacija i webinara. Zašto?
Tako komuniciraju stručnost, susretljivost, autoritet, znanje, ekspertizu, ljubaznost, pristupačnost. To su kvalitete koje je jako teško komunicirati na bilo koji drugi način.
Naravno, možete putem videa, ali uživo je drugačije – takva komunikacija ostavlja dubok i trajan dojam.
Što više edukacija održite i što više problema riješite, to se više dižete na listi prioriteta vašim kupcima te stvarate brand value za sebe i svoju tvrtku.
Ako se izložite educiranju, možete se unaprijediti.
Ako imate tim, gledajte kako možete pomoći svojim ljudima da unaprijede eventualne afinitete koji postoje za podučavanjem. Jer, što više neka osoba podučava, to više nauči. Na kraju će moći podučavati cijeli tim.
Podučavanje i educiranje možete pretvoriti u taktiku marketinga ako edukaciju napravite tako da rješava probleme vašeg tržišta (publike ili kupaca).
Kako postati edukacijska tvrtka?
Tvrtke koje će se fokusirati na to kako educirati svoj kompletan eko sistem će se reformirati u edukacijske tvrtke i sasvim promijeniti svoj način razmišljanja.
Najveći problem je sa strahom, odnosno izgovorima: mi to ne znamo, to se ne isplati, nemamo vremena sad za to, moramo raditi, moramo prodavati, tko će to sad raditi…
To nisu nerealni izazovi, oni su stvarni. Ali kad tvrtka konačno donese odluku 'mi ćemo sad biti edukacijska tvrtka' i nadiđe taj strah, slijede ovi izazovi:
- pojačavanje vještine podučavanja i prenošenja znanja
- tehnološke vještine
- poslovne vještine (marketing, prodaja) - kako prodati sve te stvari
- poduzetničke vještine (za samostalne poduzetnike)
Izazova će uvijek biti, ali ne morate sve sami. Postoji podrška. Formiraju se razne male zajednice gdje se međusobno pomaže i dijeli znanje. Postoji i Eduza gdje besplatno možete objaviti svoju prvu edukaciju. Ako vam nedostaje neka vještina, pitajte. Ako nemate koga, pitajte nas, a mi ćemo se potruditi što bolje vam odgovoriti.
Zaključak predviđanja
- Svi ćemo postati edukatori, i pojedinci i tvrtke
- Morati ćemo educirati i razvijati svoje sadašnje, ali i buduće zaposlenike
- Razvijaju se hibridni načini podučavanja i educiranja – prvi od njih mentorstvo
- Tvrtke će trenirati svoje ljude da postanu edukatori i tako ih razvijati kao profesionalce
- Zbog nedostatka edukatora – tvrtke će morati kupovati te usluge na otvorenom tržištu
- Treneri trenera će imati više posla (ne znamo svi podučavati, a kako bi znali raditi to sustavno i postajati sve bolji i bolji - treba nas netko naučiti )
- Javni novac će sve više pritjecati u edukacije
- Zbog rasta tehnologije, mi ćemo kao edukatori drajvati promjene i možemo očekivati da će nam posao biti jednostavniji