Valentina Babić magistra je kulturologije koja se specijalizirala za grafički dizajn, digitalni marketing i brendiranje. Svoj je životni poziv pronašla na tromeđi pisane riječi, vizualnog dojma i brend strategije. Na Eduzi nudi edukaciju “Od početnika do Canva majstora u 6 tjedana” kao i inhouse Canva edukaciju za poslovne korisnike.
Zanimalo nas je kako poduzetnik najbrže sebe može uhodati u kreiranje s Canvom i Valentina nam je to sve ispričala u ovom intervjuu.
Podučavanje nije bila tvoja glavna ideja kad si krenula u poduzetništvo, no s vremenom si otkrila i prihvatila poziv da dijeliš svoje znanje i iskustvo. Što si ti naučila podučavajući druge?
Krenula sam u poduzetništvo s jednom idejom: da svoje zdravlje, nakon iznenadne dijagnoze multiple skleroze, postavim kao prioritet, što mi konvencionalno radno mjesto, nažalost, nije dozvoljavalo. Oduvijek su me zanimale društvene mreže u kombinaciji s grafičkim dizajnom i bila sam prilično uspješna u prodaji, ali nisam mogla pronaći posao koji bi spojio sve moje interese na jednom mjestu. Zato sam odlučila otvoriti vlastiti obrt za digitalni marketing i kreiranje sadržaja.
Nakon što su moji prvi klijenti bili oduševljeni vizualima koje sam im izradila, počela sam primati upite – ne samo od njih, već i od njihovih pratitelja – o mogućnosti pružanja Canva instrukcija, uz poštovanje pravila struke i bez podcjenjivanja profesionalnih grafičkih dizajnera.
Nakon toga, odlučila sam organizirati prvi Canva webinar koji je bio odlično posjećen. Ubrzo sam svoje Canva edukacije održavala i uživo u suradnji s brojnim poduzetničkim inkubatorima. Na temelju tih iskustava osmislila sam sveobuhvatan program pod nazivom “Od početnika do Canva majstora u 6 (+1) tjedana,” koje organiziram dva puta godišnje.
Nakon gotovo godinu dana u poduzetništvu, shvatila sam da me podučavanje ispunjava mnogo više od samog kreiranja sadržaja za druge, pogotovo zbog moje podloge i iskustva rada u području grafičkog dizajna, te vjerujem da ću se u bliskoj budućnosti posvetiti isključivo edukacijama. Povratne informacije zadovoljnih klijenata i pratitelja na društvenim mrežama daju mi snažan poticaj da nastavim tim putem.
Često kažem da i ja učim od svojih klijenata, a ne samo oni od mene, jer se ponekad dogodi da kroz rad s njima otkrijem funkcije koje do tada nisam primijetila, a njima su ključne za posao. Upravo zbog toga svaka individualna suradnja dodatno obogaćuje moje buduće edukacije.
Što misliš o mržnji prema Canvi?
Moram priznati da sam i sama bila osoba koja je, zbog rada u profesionalnim programima, podcjenjivala ovaj alat!
Do mržnje prema Canvi, posebno među profesionalnim grafičkim dizajnerima, često dolazi iz različitih razloga. Alat je toliko jednostavan da korisnici često ne investiraju ni u osnovni Canva tečaj, korisnici često koriste Canva predloške bez prethodne izmjene, a to na kraju dovodi da stvore vizuale koji mogu izgledati generički.
Danas, međutim, ne mogu zamisliti kreiranje objava za društvene mreže u Adobe Illustratoru. Neke stvari jednostavno nemaju smisla.
U Canvi možemo kreirati materijale jedinstvenog izgleda; trebamo samo znati kako iskoristiti njene funkcionalnosti i prilagoditi predloške vlastitim potrebama. Na primjer, umjesto da koristim unaprijed definirane predloške, često kombiniram elemente i dodajem svoje boje i tipografiju, što rezultira autentičnim dizajnom koji odražava identitet brenda. Čak i jedna Canva edukacija pomoći će korisniku u tome.
Što je poduzetnicima najteže savladati u Canvi i za što ima najviše treba Canva edukacija?
Najčešći izazov svakako je snalaženje u ovom alatu. Kada ne znaju gdje se točno nalaze pojedine funkcije, poduzetnici gube jako puno vremena na kreiranje vizualnog sadržaja. Zato svaka Canva edukacija, bilo individualna ili grupna, započinje osnovama. Na ovaj način, čak i oni koji već neko vrijeme koriste Canvu, nauče kako uštedjeti značajnu količinu vremena.
Drugi izazov je znanje o tome kako pravilno rasporediti elemente kako bi se postigao vizualno atraktivan rezultat. Ovo je česta greška kod mnogih početnika u Canvi, ali i kod junior grafičkih dizajnera. Poznavanje teorije boja, osnova kompozicije, pravilnog poravnanja i korištenje margina ključni su za dobar dizajn kada se primjene na pravilan način.
Kako izgleda tvoj proces pripreme nove edukacije i kako osiguravaš da sadržaj bude relevantan i praktično primjenjiv za polaznike?
Kada primijetim da mi osobe putem društvenih mreža postavljaju ista pitanja ili se isti izazovi ponavljaju tijekom Canva instrukcija, tada znam da je vrijeme za kreiranje edukacije koja će detaljno obraditi tu goruću temu.
Osim toga, Canva se neprestano nadograđuje, raste i mijenja, što je jedan od razloga zašto još uvijek nisam snimila Canva tečaj i postavila ga na neku od platformi. Zato sve svoje edukacije provodim uživo.
S obzirom na to da je Canva značajno promijenila svoje sučelje u kolovozu 2024., edukacija “Od početnika do Canva majstora u 6(+1) tjedana” nije ista onoj koja se održala nekoliko mjeseci prije.
Ako se pak radi o personaliziranom programu poput “Canva za poslovne korisnike”, tada najprije odradim analizu npr. Instagram profila te ispitam prioritete osobe ili kompanije koja edukaciju prolazi. Nakon toga radimo na konkretnim primjerima relevantnima za taj brend, kreiramo vizualni identitet ako on još uvijek ne postoji te učimo kako primijeniti isti stil na sve promotivne materijale.
Nije dovoljno poznavati samo tehničke aspekte alata za dizajn. Da li kroz svoje edukacije potičeš razvoj kreativnosti i strateškog pristupa dizajnu za poslovne potrebe, i kako točno?
Upravo tako. Važan dio mojih Canva edukacija, bila individualnih ili grupnih, svakako je domaća zadaća. Ona mi omogućuje da testiram usvojeno gradivo i istovremeno pružim polaznicima dovoljno kreativne slobode tijekom njezina izvršavanja.
Kod individualnog Canva programa za poslovne korisnike fokusiram se na izradu materijala koji se najčešće koriste u poslovne svrhe. Od samog početka radimo na konkretnim primjerima koji su dio vizualnog identiteta brenda s kojim surađujem. Ako poslovnom korisniku Canva treba za društvene mreže, tada ćemo se više usredotočiti na pripremu predložaka.
Ljepota individualnog programa leži u tome što nijedna edukacija nije ista. Iako je naglasak na učenju tehničkih aspekata Canve - jer bez osnova nema ni dizajna - važno je naučiti kako ovaj alat koristiti za izradu vizualno privlačnih finalnih proizvoda. To je tajna koju usvajaju pravi Canva majstori.
Što te najviše inspirira u radu s polaznicima? Znatiželjni smo čuti neku priču o uspjehu tvojih klijenata nakon odrađene Canva edukacije.
Najdraže mi je kada polaznici otkriju nove načine korištenja određenih opcija ili kada shvate da dobar dizajn ne mora nužno biti prenatrpan detaljima. Posebno me dirne kada čujem povratne informacije kako im je moja edukacija otvorila nove mogućnosti i ubrzala radne procese.
Jedna od najdražih priča jest ona kada me klijentica, nakon završene individualne edukacije u Canvi, upitala želim li biti njezina poslovna mentorica jer želi postići rezultate koje sam postigla i ja. Nakon naše produžene suradnje, predala je poslovni plan i dobila poticaje te sada radi ono što zaista voli. Taj osjećaj, da sam nekome pomogla ostvariti njegov san, uistinu je neprocjenjiv.
Digitalni alati brzo se mijenjaju i obogaćuju, između ostalog i pomoću umjetne inteligencije. Kako ostaješ u toku s najnovijim Canva funkcionalnostima i koliko često ažuriraš svoje edukacije?
S obzirom na to da Canva uvodi promjene na mjesečnoj, a ponekad i na tjednoj bazi, vrlo mi je važno da ključne informacije, koje utječu na moje klijente, doznam na vrijeme. Redovito pratim novosti koje Canva servira svojim Canvassadorima, što je mala zajednica ambasadora Canve, osoba koje promiču i zagovaraju uporabu ovog alata. Osim toga, pratim nekoliko odličnih YouTubera koji me često inspiriraju za kreiranje vlastitog sadržaja.
Kada bi mogla dati samo jedan savjet nekome tko tek počinje svoju edukatorsku karijeru, što bi to bilo?
Nemoj pretpostaviti da polaznici tvojih edukacija znaju išta o temi o kojoj pričaš. Pojednostavni gradivo kao da ga objašnjavaš petogodišnjem djetetu. Vjeruj mi, ovaj savjet čini dobra predavanja - odličnim.
Na kojim novim projektima trenutno radiš i što pripremaš za budućnost?
Velik dio mog radnog vremena vrti se upravo oko promotivnih aktivnosti za online grupni program “Od početnika do Canva majstora u 6(+1) tjedana” koji održavam dva puta godišnje (veljača i studeni).
U bliskoj budućnosti planiram kreirati unaprijed snimljen Canva tečaj koji će služiti kao vodič svim polaznicima mojih edukacija uživo. Ovaj tečaj vjerojatno će se prodavati i kao zaseban digitalni proizvod. Ipak, i dalje smatram da je vođena edukacija, tijekom koje imam stalnu interakciju s klijentima, najbolji način da netko zaista usvoji sve što ovaj alat može ponuditi.
Što bi radila da ne moraš raditi niti jedan dan više u životu?
Bez obzira na to što trenutačno zaista radim svoj posao iz snova i ne mogu se zamisliti da radim bilo što drugo, istina je da je strast prema educiranju drugih o jednoj temi koja mi je vrlo bliska i poznata, moja velika životna želja. No, ovaj će plan morati pričekati neko vrijeme. Dok ne budem u potpunosti spremna za to.