O edukaciji
Edukaciju "Crowdfunding - inovativni model financiranja projekata" dosad je prošlo više od 10 tisuća polaznika i ocijenilo najvišim ocjenama.
Crowdfunding (eng. crowd – mnoštvo; funding – financiranje) ili grupno financiranje je inovativni i demokratski model financiranja projekata koji podrazumijeva javno predstavljanje nekog pothvata putem internetske platforme i omogućavanje građanima da u njega ulože novac. Pritom je moguće koristiti nekoliko modela ulaganja: donacije, kupoprodaju s počekom, pozajmice, ulaganje u vlasničke udjele i ulaganje u udjele u dobiti.
Procjena Svjetske banke je da će se do 2025. putem crowdfundinga godišnje investirati gotovo 100 mlrd. dolara.
O predavaču
Zoran Rajn je osnivač i predsjednik Centra za društvene inovacije i održivi razvoj (CEDIOR) i direktor Međunarodnog centra za crowdfunding (ICFC). Temom grupnog financiranja bavi se više od 10 godina, osobito pitanjima pravnog uređenja crowdfundinga, povezivanja crowdfundinga s državnim i financijskim institucijama, regionalizacije crowdfundinga, uključivanja crowdfundinga u obrazovni sustav i dr.
Autor je prvog hrvatskog programa cjeloživotnog obrazovanja o crowdfundingu Voditelj pripreme i provedbe crowdfunding kampanje te prvog akceleratorskog programa o crowdfundingu u srednjoj i jugoistočnoj Europi za social impact organizacije. Mentor je na temu crowdfundinga za više poduzetničkih potpornih institucija u javnom sektoru u Hrvatskoj i zemljama u okruženju. Pokretač je edukativnog projekta Crowdfunding u školama za učenike srednjih škola i studente koji se nalazi pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i drugih institucija na državnoj i lokalnoj razini.
Sudjelovao je u osnivanju tri crowdfunding platforme – Croinvest.eu, Croenergy.eu i Registra humanitarne pomoći RH, a trenutno radi na razvoju platforme Bona Fides Invest. Razvija sustave utemeljene na umjetnoj inteligenciji za primjenu u crowdfunding industriji.
Dosad je savjetom pomogao više od stotinjak projekata i mentorirao više od 10 000 polaznika edukacija. Dobitnik je Certifikata kvalitete za bavljanje crowdfundingom od strane konzorcija organizacija okupljenih oko EU projekta CrowdStream, na kojem je vodeći partner Agency for European Integration and Economic Development čiji je osnivač austrijsko Ministarstvo financija, i nagrade Pravnog fakulteta u Zagrebu za izradu prvog pravnog tumačenja crowdfundinga u Hrvatskoj. Sudjeluje u godišnjim istraživanjima Sveučilišta u Cambridgeu na temu crowdfundinga u srednjoj i jugoistočnoj Europi.
Uključen je u Franjinu ekonomiju (The Economy of Francesco), međunarodni CEDIOR – Vaš partner u stvaranju bolje zajednice događaj pod pokroviteljstvom pape Franje u kojem sudjeluju znanstvenici, društveni inovatori i društveni poduzetnici do 35 godina starosti iz 120 zemalja svijeta s ciljem pronalaska rješenja za stvaranje pravednijeg, uključivijeg i održivijeg svijeta. Osim crowdfundinga, područje interesa su mu inovativni modeli financiranja projekata, društvene inovacije i društveno poduzetništvo.
O Cedioru i ICFC-u
Centar za društvene inovacije i održivi razvoj (CEDIOR) je međunarodni think-tank osnovan 2012. godine s ciljem kreiranja i akceleriranja inovativnih i održivih rješenja za aktualne društvene probleme. U svojem portfelju broji više od 50 društveno korisnih projekata, a surađuje s više od dvije stotine partnera iz javnog, civilnog, poslovnog i akademskog sektora. https://cedior.org/
Međunarodni centar za crowdfunding (ICFC) je globalni lider u području crowdfundinga i crowdinvestinga s više od deset godina iskustva, osobito u pogledu pravnog uređenja crowdfundinga, povezivanja crowdfundinga s državnim i financijskim institucijama, uključivanja crowdfundinga u obrazovni sustav i dr. ICFC je dosad savjetovao više od stotinu projekata i mentorirao više od 10 000 polaznika crowdfunding radionica. https://crowdfundingvision.com/
Što ćete naučiti?
- Po završetku radionice polaznici će naučiti metodologiju kako uspješno izraditi i provesti crowdfunding kampanju za vlastiti projekt.
Sadržajne cjeline
Statistika govori da samo 20% crowdfunding kampanja dolazi do zadanog financijskog cilja, dok polaznici koji prođu edukaciju to ostvaruju u 70% slučajeva.
- Uvod u crowdfunding - temeljni pojmovi, povijesni razvoj, statistika i pregled stanja na tržištu, dostupni modeli crowdfundinga, prednosti i nedostaci modela, zakonsko uređenje crowdfundinga u HR i EU
- Crowdfunding platforme - pregled domaćih i međunarodnih platformi te njihovih uvjeta za financiranje projekata
- Izrada i provedba crowdfunding kampanje – poslovna analiza, prezentacija projekta na platformi, marketing i upravljanje kampanjom, najčešće greške, savjeti i iskustva
- Primjeri uspješnih reward, lending, equity i kvazi-equity kampanja iz Hrvatske i inozemstva
- Praktične vježbe pretvaranja projektne ideje u crowdfunding kampanju - razrada projekata polaznika putem crowdfunding canvas poslovnog modela i prezentacija preporuka za financiranje pojedinih projeka
- Dodatna konzultativna nastava za izradu koncepta kampanje
Polaznici po završetku programa dobivaju certifikat Međunarodnog centra za crowdfunding (ICFC).
Organizatorima radionice koji svojim djelatnicima i korisnicima omoguće edukaciju o crowdfundingu dodjeljuje se certifikat društvene odgovornosti – Crowdfunding Literacy Certificate.
Ciljana publika
- Poduzeća
- Udruge
- Javne institucije
- Akademske institucije
- Ostale fizičke i pravne osobe