O edukaciji
Iako smo već preko 10 godina u Europskoj uniji, iako su značajna EU sredstva povučena, mnogo je nedoumica. Tko može povući sredstva, za što, koji su uvjeti, gdje tražiti natječaje, kako se prijaviti?
Mnogi se javljaju s istim pitanjima kako znati je li ideja dobra za neki natječaj, gdje natječaje uopće tražiti, jesu li to sve EU sredstva, mogu li se samo poduzeća prijaviti, što je s obrtima i udrugama i još puno drugih pitanja.
Na ovoj radionici u trajanju od dva dana, proći ćemo upravo kroz najčešća pitanja, teoretski vrlo kratko, a zatim i kroz predložene obrasce pripremiti vašu ideju za financiranje (ne samo EU sredstvima) te pretražiti natječaje adekvatne za financiranje vaše ideje. Pokazat ću vam kako čitati natječaje, oblikovati ideju da bude prihvatljiva i izvršiti proces prijave.
Što ćete naučiti?
- Dobit ćete jasnu predodžbu o elementima projekta koje treba razviti u svrhu jednostavnije i brže pretrage natječaja.
- U praktičnom dijelu, postavit ćete osnovne elemente svog projektnog prijedloga kao što su svrha, cilj, aktivnosti, rezultati, ishodi i održivost.
- Naučit ćete kako planirati troškove provedbe i izraditi ukupni budžet projekta.
- Jasno ćete identificirati vaš status kao prijavitelja kako biste pri pregledu natječaja znali jeste li prihvatljivi ili ne.
- Razumjet ćete što znači vlastito učešće u projektu, zato ga morate imati i kako ga osigurati.
- Bit će vam jasna razlika između EU, nacionalnih i regionalnih programa financiranja.
- Znat ćete koji program financiranja je za vas i gdje potražiti natječaj.
- Znat ćete kako "čitati" natječaj, zašto je potrebno prikupiti dodatnu dokumentaciju.
- Razumjet ćete zašto je potrebno uskladiti ideju s europskim i nacionalnim strategijama, gdje ih pronaći i kako to napraviti.
- Moći ćete ocijeniti projektni prijedlog na temelju ocjene prihvatljivosti.
Sadržajne cjeline
Prethodna priprema za radionicu sastoji se od pregleda kratkih videa po sadržajnim cjelinama koje ćete dobiti po izvršenoj prijavi na radionicu.
Na samoj radionici:
1. Kratko ćete se predstaviti: tko ste, čime se bavite i u kojem području želite razvijati ideju.
2. Zapisat ćete nekoliko rečenica o ideji koju ćete prema mojim uputama razrađivati tijekom radionice.
- * Oblikovanje projektne ideje * Nakon kratkog upoznavanja i definiranja elemenata ideje, kroz praktični rad napravit ćete skicu vašeg projektnog prijedloga.
- * Prihvatljivost prijavitelja * Proći ćemo najčešće oblike prihvatljivosti prijavitelja, definirati tko ste vi kao organizacija i u kojim natječajima možete biti prihvatljiv prijavitelj.
- * Područje ulaganja i provedba * Kroz vježbu ćete definirati područje svoje ideje, potrebu za partnerstvom, jeste li i kada obveznik javne nabave, što u slučaju kada jeste i što kada niste.
- * EU programi (su)financiranja * Nakon videa i uputa koje ste zaprimili prije radionice, kratko diskutiramo o natječajima, nakon čega sami pokušavate pronaći natječaj za sebe.
- * Odabir natječaja * Nakon što ste pronašli natječaj za sebe, zapisujete si 5 najbitnijih informacija i prezentirate zašto biste se mogli ili ne bi mogli prijaviti.
- * Dokumenti organizacije * Ispunjavate kratki upitnik s provjerom znanja o najčešće traženim dokumentima poslovanja neke organizacije.
- * Budžet * Prethodno razrađenu skicu s aktivnostima dalje razrađujete i nadopunjavate s planiranim troškovima.
- * EU, nacionalne i druge strategije * Rješavate kviz na temelju dostavljenih videa i kratkog predavanja o razumijevanju strategija i važnosti usklađivanja ideje s istima.
- * Pitanja za kraj * Na samom kraju ostavljamo 15 minuta za pitanja i nedoumice.
Radionica uključuje:
1. Kratke video materijale za svaku lekciju s osnovnim pojmovima koje ćete dobiti prije početka radionice kako ne bismo gubili vrijeme na radionici.
2. Obrasce za razradu ideje koje zadržavate nakon radionice.
3. Popis linkova s informacijama o natječajima.
Ciljana publika
- Mali i srednji poduzetnici i obrti, koji imaju ideje i potrebe za ulaganjima u svoje poslovanje te su im potrebna financijska sredstva za realizaciju.
- Udruge, koje provode razne aktivnosti za građane, ali nemaju dovoljno vlastitih sredstava za realizaciju.
- Fizičke osobe koje imaju ideje o nekim proizvodima i uslugama te žele znati više o pripremi projektne ideje i pretrazi natječaja uz potencijalno otvaranje poslovnog subjekta.