Traje Ljubičasti tjedan / Black Friday! Na edukaciji kliknite "Rezervirajte termin" i upišite kupon LJUBIČASTI2024 da snizite cijenu edukacije.

Istražite i uštedite

Višnja Željeznjak

Višnja Željeznjak

05.07.2022.

Kako dizajnirati cover edukacije: primjeri i savjeti

Spremni ste promovirati svoju edukaciju putem Eduze? Jedan od elemenata sadržaja svakako je i naslovna slika edukacije, tj. cover. No, koje sadržaje staviti na nju, a da to dobro izgleda, ima smisla i privlači klikove?

Linkove s coverom vaše edukacije dijelit ćete na društvenim mrežama i ŽELITE da taj cover iskoči od drugih, da bude eye catchy, da se lijepo istakne i da ljude zainteresira dovoljno da kliknu na link.

U 37. epizodi Eduza Showa pričali smo o ovim temama:

  • za koje elemente i momente u promociji svake edukacije treba optimizirati cover
  • specifičnosti covera za edukacije na Eduzi i naši savjeti
  • obvezni i poželjni elementi covera edukacije
  • primjeri i recenzije covera edukatora na Eduzi i na drugim online mjestima

Pogledajte video

Sadržaj epizode

  1. Uvod u temu: kako dizajnirati cover edukacije (primjeri i savjeti)
  2. Optimiziranje covera
  3. Specifičnosti Eduza covera
  4. Eduza cover: koje elemente ne stavljati (i zašto ne)
  5. Obavezni elementi covera (must have)
  6. Poželjni elementi covera (nice to have)
  7. Primjeri i recenzije covera na Eduzi
  8. Tijek misli izrade jednog covera
  9. Primjeri drugih covera
  10. Facebook zajednica
  11. Budućnost Eduze

Što je to cover edukacije?

Coveri su sličice koje vidite na nekom webu, a koje reprezentiraju vašu edukaciju. Primjerice, na popisu ponuđenih edukacija na Eduzi možete vidjeti kakve covere su osmislili naši edukatori.

Načini na koje možete dizajnirati svoj cover jako su različiti zato što različiti edukatori različito pristupaju dizajnu covera svoje edukacije.

Većina nas edukatora nismo dizajneri, pa se nekad mučimo s time kako to sve skupa napraviti. Zato vas nećemo učiti kako dizajnirati cover nego koje elemente biste trebali uključiti kako bi cover imao smisla i privukao vaše polaznike.

Za što treba optimizirati cover?

Cover edukacije sličan je coveru knjige. Ono što ne biste stavili na naslovnicu knjige, to nemojte staviti ni na cover edukacije.

Cover optimizirajte za tri osnovne stvari:

  • PAŽNJA (attention): kad netko 'skrola' po svom feedu na društvenim mrežama, želite da sličica koja predstavlja vašu edukaciju uhvati pažnju vašeg potencijalnog kupca (polaznika).

Da biste uhvatili pažnju, morate dodati i druga dva elementa na cover, odnosno optimizirati za:

  • ČITLJIVOST (readability): stavite dovoljno velika čitljiva slova kako bi svi mogli pročitati što piše na coveru
  • PREPOZNATLJIVOST (recognizability): da bi bilo jasno kao dan o čemu se radi, naznačite format edukacije: je li to edukacija, radionica, mentorski program itd.

Specifičnosti covera za Eduzu

Eduza se po pitanju covera razlikuje od svih drugih mjesta na kojima objavljujete edukaciju.

Svaka od edukacija koja je objavljena na Eduzi dijelit će se kao link na društvenim mrežama ili gdje god promovirate svoju edukaciju. Kada podijelite link na svoju edukaciju na Eduzi, on će biti predstavljen s coverom koji ste dizajnirali. Zato i želite da ta slika bude eye catchy.

Zato taj cover mora funkcionirati za svaku situaciju:

  • za svaki termin vaše edukacije koju imate i
  • za svaku lokaciju na kojoj ćete održati edukaciju.

Neki edukatori imaju više objavljenih termina istovremeno, a i lokacije se razlikuju: ista edukacija može se isporučivati i online, i offline.

Zbog toga neke elemente ne možete staviti na cover, a svakako ne možete staviti SVE.

Ove elemente nemojte stavljati na Eduza cover

Dobro je razlikovati što je pametno imati na coveru, a što nije. Zato našim edukatorima uvijek preporučujemo da maknu neke elemente koji rade veliki šum na coveru edukacije.

❌ Datum i vrijeme edukacije

Nemojte stavljati datum i vrijeme edukacije na vaš cover.

Ako na Eduzi imate nekoliko različitih termina vaše edukacije, termin koji stavite na cover možda neće odgovarati ostalim dostupnim terminima.

(Ne brinite: ako je netko zainteresiran za vašu temu, ta će osoba biti motivirana da klikne na tu edukaciju i sazna sve potrebne informacije. Odluka u kupnji ne događa se gledanjem u cover, nego čitanjem sadržaja nakon klika na cover, odnosno na link.)

❌ Previše teksta

Stavite tekst na cover, ali ne previše. Ovo se veže za prethodno spomenutu optimizaciju covera za čitljivost.

Probajte ga optimizirati da bude čitljiv i jasan sa što manje teksta.

Vaš je zadatak reći puno u jako malo teksta.

❌ Premali fontovi

Iz želje da stave što više teksta i da kažu jako puno, edukatori smanjuju font kako bi sav tekst stao na cover.

Zamislite da skrolate po feedu i ugledate cover svoje edukacije: vidite li uopće pročitati što piše na coveru? Ako je odgovor NE, to znači da je font premalen i da ste ga smanjili do neprepoznatljivosti i nečitljivosti. Nemojte stavljati male sitne fontove!

❌ Pozivi na akciju (Calls to Action, CTA)

Jasno je da svi imamo želju da prodamo. Želimo da na socialu naš potencijalni polaznik vidi našu edukaciju i da KLIKNE.

Međutim, Eduza je platforma koja izlistava edukacije na jednom mjestu i kada bi svaki od covera imao pozive na akciju tipa klikni sada, prijavi se, kupi, registriraj se, to bi izgledalo jako loše. Izgledali bismo kao agresivno prodajno mjesto gdje svaka edukacija vrišti uzmi mene, uzmi mene!, a to djeluje očajno i napadno. Iz našeg 20-godišnjeg iskustva u prodaji usluga znamo da očajni prodavač ne proda puno, i još mora davati popuste da proda išta.

Mi od Eduze želimo stvoriti premium mjesto za prezentaciju edukacija. Zato pazimo kako da vas, bok uz bok sa svim drugim edukatorima koji će se pojaviti na Eduzi, najbolje prezentiramo, a da ne napravimo vizualnu 'šaku u oko'.

Coveri na Eduzi nisu OGLASI. To su slike koje prezentiraju vašu edukaciju isto kao što naslovnica knjige prezentira knjigu.

Ukratko, neka cover bude čitljiv i informativan, eye cathing, brand building, attention grabbing – shvaćate što mislimo.

Cover: obavezni (must have) elementi

✅ Naziv edukacije

Svaki cover bi morao imati NAZIV vaše edukacije. Tekstualno ispišite kako se zove vaša edukacija.

Ponekad kada na socialu dijelite edukaciju koja ima poduži naslov, može se dogoditi da se naziv vaše edukacije skrati (odreže) i da se NE VIDI cijeli naziv. To je #onokad vidite samo dio naziva koji završava s tri točkice u nastavku (…).

(Digresija: dizajneri koji radite takve dizajnove u kojima kratite naslov - najvažniju stvar sadržaja: ja bih vas zatvorila na jedno mračno mjesto dok vam takva ideja ne izađe iz glave. I said what I said.)

Naravno, svaki medij ima svoja pravila da li, kada i koliko krati naslove. Nema nekog pravila, osim onog koje možemo posuditi od SEO stručnjaka: naslov nek ima do 60 znakova.

Upravo zbog toga preporučujemo da na cover stavite cijeli naziv edukacije.

✅ Oznaka formata sadržaja

Mislimo da je must have na coveru imati označeno o kakvom se sadržaju ovdje radi: je li to radionica, webinar, online program, predavanje, mentorski program...

Važna je jasnoća i prepoznatljivost da posjetitelj odmah može iz covera vidjeti o kojem formatu se radi, i razlikovati sadržaj tipa 'edukacija' od sadržaja tipa 'blog post / događaj / kolumna'.

Tu oznaku možete staviti i kao #hashtag, ali nije nužno.

Cover: poželjni (nice to have) elementi

Ove elemente ne morate imati na coveru, ali bi bilo fora da ima mjesta za njih.

🍀 Fotka edukatora

S obzirom na to da smo u Hrvatskoj, edukacije su iznimno vezane za edukatora i osobni brand koji edukator izgradi o sebi. Edukatori koji su sebe promovirali i mjesecima ili godinama gradili svoj osobni brand lakše prodaju svoje edukacije.

'No name' edukatorima koji su tek došli na tržište predstoji izgradnja osobnog branda (personal brand building). Zato, čak i ako imate jako malu publiku, tipa 10 ljudi koji vas (pre)poznaju, baš radi njih je dobro na cover staviti svoju fotku.

(Pročitajte kako dobra poslovna fotka stvara povjerenje u edukatora, iz pera našeg Darka Mareša, profesionalnog fotografa poslovnih portreta.)

Fotografija edukatora itekako utječe na prepoznatljivost. Da, ona zauzima puno mjesta na coveru, ali niže u ovom blog postu vidjet ćete primjere kako je najbolje uklopiti u cover.

Ljudi žele kupovati edukacije od edukatora koje smatraju stručnjacima, a njih mogu prepoznati po slikama na profilu bilo koje društvene mreže.

🍀 Kratki podnaslov koji govori o glavnoj koristi

Naslov je element koji vam koristi za predstavljanje, između ostalog i na Googleu. Prema onsite SEO optimizaciji za tražilice preporučuje se da taj naslov (title) bude dužine do cca 60 znakova.

Očito je da u naslov ne možemo staviti baš sve.

Zbog toga bi bilo dobro staviti neki podnaslov u koji ćete uključiti glavnu korist koju polaznici dobivaju od edukacije. No, sjetite se da sve treba optimizirati za čitljivost. Ako uspijete napisati i kratak naslov, i kratak ali upečatljiv podnaslov: svaka čast!

🍀 Ime i prezime edukatora

Kao još jedan dodatan element prepoznatljivosti, stavite svoje ime i prezime na cover. Iskoristite maksimalno što možete da izgradite svoj osobni brend, a da vizualno ne zatrpate cover.

🍀 Logo firme

Kratko i jasno: ako gradite brend koji je vezan uz logotip i naziv firme, nek se logo nađe i na coveru.

U suprotnom, radije se fokusirajte na svoje ime i fotografiju.

Primjeri i recenzije covera s Eduze

Dino Benedetti – Business Memory Masterclass

Dino Benedetti – Business Memory Masterclass

Istražite Dininu edukaciju: Business Memory Masterclass

Što nam se sviđa na ovom coveru:

  • Dovoljno velik i čitljiv naslov
  • Podnaslov sadrži KORIST
  • Istaknuta fotografija edukatora

Što bi se dalo unaprijediti:

  • Povećati i skratiti podnaslov da bude čitljiviji
  • Maknuti dio teksta ispod crte (da bi teksta bilo manje, a font ostatka teksta bio veći)
  • Pozadina je fora, ali je prebijela - zapitajte se kako bojom iskočiti od svih drugih covera koji se pojavljuju u social feedu naših polaznika?

Eksperimentirajte: Za cover nije loše napraviti negativ, tj. tamniju pozadinu izražajne boje povrh koje je tekst svijetlije boje.

Marko Krčmar – Izrada email potpisa u Canvi

Marko Krčmar – Izrada email potpisa u Canvi

Što je odlično na ovom coveru:

  • Izvrsna čitljivost jer ima malo teksta ispisanog velikim slovima
  • Praktičan naziv: kristalno je jasno što će polaznik dobiti nakon ove edukacije
  • Glasno i jasno naznačen format edukacije: webinar

Što bismo sugerirali:

  • Unaprijediti fotografiju edukatora: povećati je i staviti drugu na kojoj se vidi lice
  • Je li crna boja covera najbolji odabir za ovu edukaciju?

Klara Frančišković - Kako prikupiti povratne informacije od naših korisnika

Klara Frančišković  - Kako prikupiti povratne informacije od naših korisnika

Istražite ovu Klarinu edukaciju: Kako prikupiti povratne informacije od naših korisnika?

Što nam se jako sviđa:

  • Fotka - jer prikazuje Klaru kakvo ona zapravo i jest: vedra i nasmijana. Po fotki će je polaznici prepoznati i reći: 'Da, to je ta Klara koju znam, baš želim ići na edukaciju kod nekog nasmijanog i vedrog edukatora da me poduči.' 😊

Što bismo dodali:

  • Naslov edukacije
  • Oznaka da se radi o webinaru, radionici

Darko Mareš – Pobijedi strah od kamere

Darko Mareš – Pobijedi strah od kamere

Istražite Darkovu edukaciju: Pobijedi strah od kamere

Što je fantastično na ovom coveru:

  • Fotografija savršeno reprezentira:

    • naslov edukacije
    • dio procesa kroz koji polaznici prolaze kada su dio ove radionice
    • rezultat radionice, a to je da ćete na kraju sasvim opušteno snimati videa svojim mobitelom

Što bismo dodali:

  • Naslov radionice
  • Oznaku da se radi o radionici

Višnja Željeznjak - Izradite plan poslovnog weba

Višnja Željeznjak: 1 na 1 radionica - Izradite plan poslovnog weba

Istražite Višnjinu edukaciju: Izradite plan poslovnog weba

Evo kako sam ja razmišljala dok sam radila ovaj svoj cover:

  • Fotka: na starom coveru imala sam svoju fotografiju na kojoj nisam gledala izravno u kameru. Na ovaj cover odlučila sam staviti fotografiju koja se meni osobno sviđa jer me nekako najbolje prezentira.
  • Naslov – investirala sam malo vremena da skratim naslov u ovo što tu piše.

(BTW o naslovu edukacije imamo zanimljivu raspravu u našoj Facebook grupi Kako unovčiti edukacije. U toj grupi edukatori međusobno pričaju o tome kako poboljšati organizaciju, promociju, prodaju edukacija. Uključite se i saznajte ili dajte svoje praktična iskustva o naslovu edukacije i drugim temama ove grupe.)

  • Oznaka formata: označila sam na coveru da se radi o radionici.

  • Pozadina: razmišljala sam o tome što staviti u pozadinu, a da iskače i da bude brandable, tj. da ima veze s mojim osobnim brendom koji furam. Moj osobni brend veže se uz voće. Često koristim svoje osobno ime Višnja, pa ćete često vidjeti kako koristim i drugo voće: trešnje, limune, banane, jagode. Iako svoje ime nisam obožavala u mlađim danima, sada sam sretna s njim jer sam sad 'brandable'. Tako sam odlučila da ću na svoje covere stavljati uvijek neko drugo voće.

Razmislite: što možete uvijek iznova koristiti na coveru, a da se vizualno ipak ne ponavljate?

Primjeri covera drugih edukatora

Arvid Kahl - Find Your Following

Ovaj Nijemac s kanadskom adresom putem online tečajeva podučava ljude kako sagraditi svoju publiku na Twitteru.

Arvid Kahl - kako sagraditi svoju publiku na Twitteru

Ovdje vidite primjer Youtube thumbnaila na njegovoj web stranici.

Thumbnail je naslovna sličica koju ima svaki Youtube video i iznimno je važan jer privlači publiku da kliknu na taj video.

Što nam se jako sviđa na ovom thumbnailu:

  • Velika fotografija edukatora
  • Velik, kratak i jasan naslov tečaja
  • Podnaslov kojim je 'zagolicao' maštu i pažnju gledatelja kojim je rekao puno, ali ne sve

Što bismo preporučili za poboljšanje:

  • Kad bi se maknula sličica u krugu (Twitter avatar) kao element, dobilo bi se više prostora za bitne stvari: veći naslov, bolje istaknut odličan podnaslov i ime edukatora.

Usporedite taj njegov Youtube cover s coverom za isti taj tečaj na platformi Udemy:

Arvid Kahl - kako sagraditi svoju publiku na Twitteru

Primijetite da je fotografija ista, ali ostali elementi covera nisu. Napravio je grafiku koja ukazuje na to da se radi o pratiteljima, publici, followerima (kako naći gomilu ljudi koji će vas pratiti).

Za potrebe platforme Udemy, na kojoj ima tisuće tečajeva o tome kako naći publiku na socialu, ovaj edukator stavio je logo Twittera zato da tema njegovog tečaja bude instantno prepoznatljiva.

Na platformi Udemy ne prevladavaju coveri tečajeva s fotografijom edukatora u prvom planu. Pošto je Arvid već sam izgradio svoj osobni brend, odlučio je to iskoristiti i sebe prezentirati na ovaj način, zajedno s logom Twittera, da se vidi s čim taj tečaj ima veze.

Domestika tečaj

Domestika tečaj

Što nam se jako sviđa na ovom coveru:

  • Fotka: odlično prezentira ono čemu će vas ovaj tečaj naučiti, a to je uslikati fantastičan (profound) portret. Fotka je elegantna i savršena za vrstu tečaja koja se ovdje nudi.
  • Naslov: u samo 6 riječi (i manje od 60 znakova) rečeno je sve: o čemu se radi i koja je korist tečaja.
  • Oznaka da se radi o online tečaju, jasno istaknuto kontrastnom bojom.

Coveri za live radionice - Sanja Veletanlić

Ovo je dobar primjer kako napraviti cover za neki event koji je jednokratan i ima svoje mjesto i vrijeme, u odnosu na cover koji stavljate na platformu poput Eduze.

Sanja Veletanlić - NotionForms

Što nam se jako sviđa:

  • Mjesto i vrijeme održavanja: cover je namijenjen samo za ovaj event i takav će ostati, neće se više nikad ponoviti.
  • Fotografija koja Sanju odlično ocrtava kao osobu i po njoj je vrlo prepoznatljiva.
  • Cijeli dizajn covera podsjeća na vizualni jezik koji koristi i aplikacija Notion, a Notion je tema radionice.

Što bismo eventualno promijenili:

  • Nismo dizajneri, ali čini nam se da bi vizualno bilo bolje kad bi logo NotionForms bio malo manji.

Ovi savjeti nisu uklesani u kamen. Koristite zdrav razum.

Nemojte ove savjete uzimati zdravo za gotovo ili kao da su uklesani u kamen, jer to svakako nisu. Ni mi nismo dizajneri i sami se borimo sa svime ovime.

No, o nekim stvarima trebamo pričati da bismo čuli sebe (i druge) i eventualno dobili ideje što sve možemo poboljšati. Bez otvorene diskusije nema ni novih ideja.

Jednog dana u budućnosti: čarobni štapić

Ne bi li bilo super da imamo programski čarobni štapić koji bi generirao savršene covere za svaku priliku u svim dimenzijama i mogućim layoutima? Takav da omogući da cover izgleda fantastično i na Eduzi i na Facebooku i na Linkedinu i na Instagramu i na vašem webu i na nekim trećim mjestima?

Takav štapić (još) nemamo. Radimo na tome da omogućimo nešto slično. Možda u daljoj budućnosti.

Ono što ćete na Eduzi vidjeti u bližoj budućnosti (soon!) jest da će edukatori sami moći dodavati i uređivati svoje edukacije i profile. Moći ćete uređivati kompletan sadržaj svoje edukacije, uključujući naslov, glavni pitch, fotografiju, termine, cijenu – SVE. Registrirajte se danas na Eduzi i potpuno besplatno objavite svoju edukaciju.

Uređivanje sadržaja edukacije za sada još uvijek radimo ručno mi, u komunikaciji s vama (hvala vam na strpljenju i razumijevanju), no vrlo brzo taj ćemo proces automatizirati.

Potrpite nas još malo i slobodno javite ako imate sugestije i želje kako da budemo bolji. Slušamo vas.

Misao za kraj

Višnja Željeznjak, Eduza Show #37:

"Iskoristite maksimum covera za izgradnju osobnog brenda, a da ga vizualno ne zatrpate.“

Citat Višnja Željeznjak, Eduza Show: "

Stručnjaci, želite nuditi edukacije i tako živjeti od svog znanja?

Eduza je platforma koja vam pomaže izgraditi vaš osobni brend kao stručnjaka i edukatora te promovirati vas i vaše edukacije. Prijavite nam vaše edukacije i mi ćemo ih uvrstiti u Eduzin katalog poslovnih edukacija.