Eduza blog / 20.02.2024.

Kako kreirati zajedničku radionicu više edukatora s Eduze: izazovi i koristi (1. dio)

“Ako želiš napredovati brzo, kreni sam. Ako želiš stići daleko, putuj u društvu” - kaže neka afrička izreka i mi smo joj povjerovali.

Nakon zajedničke pripreme ponude za jedan tender (koja je neuspješno završila), Tomislav, Svjetlana i ja pomislili smo da ima smisla napraviti zajedničku ponudu spremnu za neke buduće tendere. Na početku je izgledalo logično i jednostavno, iako smo s vremenom naučili što sve nismo znali da nismo znali.

Upravo tome služi ova serija blog zabilješki, jer - šteta bi bilo da sve što učimo ne bude korisno i drugima, koji možda imaju namjeru kreirati zajednički program s više edukatora namijenjen uslužnim IT biznisima.

Započeli smo provjerom - da li se uopće slažemo. Drugi korak je bio da postavimo sebi niz ozbiljnih pitanja, zahvaljujući pomoći odvjetnice Ivančice Bobek, koja je ujedno i autorica knjige “Uspješna poslovna partnerstva”.

Okvirna pitanja za partnerstvo kao temelj budućeg partnerskog ugovora

  • Svrha zajedničkog djelovanja
  • Temeljne vrijednosti
  • Predmet poslovanja - glavni, ima li ih više, koji su
  • Poslovni model - jedan ili više njih
  • Koji su ulozi i koliki su - što tko unosi, odnosno daje
  • Koja su čija prava temeljem unesenih uloga, koje su obveze (pri čemu prava i obveze ne moraju odgovarati veličini odnosno vrijednosti unesenih uloga)
  • Postoje li dodatne činidbe - nešto što će te kontinuirano ili povremeno tražiti
  • U slučaju smrti, želite li da neki od nasljednika sudjeluje u poslovanju
  • U slučaju da netko želi izaći, je li ograničen u tome određeni vremenski period odnosno je li mu to zabranjeno, može li svoj udio prenijeti drugima ili mu za to treba suglasnost ostalih
  • Zabrana konkurencije - da ne radi to isto s nekim drugim
  • Postoje li slučajevi kad nije prihvatljivo da osoba ostane u projektu - koji su to slučajevi? Što se dogodilo?
  • Ako netko odlazi, odlaze li i svi drugi?
  • Hoće li netko u ovom trenutku dobiti opciju da stekne udio u projektu kasnije nakon što se ispune određeni uvjeti
  • Prava (intelektualno vlasništvo) na materijalima
  • Tko upravlja - jedna osoba ili više njih, upravljaju o svim temama ili neke teme se donose zajednički, neke se donose samostalno (financije, pa koji iznos upravljanja financijama, marketing, poslovna strategija, poslovni model, predmet poslovanja, prodaja....), ako se odlučuje zajednički o nekoj temi/temama, kojom većinom se odlučuje

Na neka pitanja smo odgovorili na početku, a neka ostaju za skoru budućnost.

Nakon niza online sastanaka, bilo je vrijeme i da organiziramo radionicu uživo. Budući da živimo i radimo na različitim lokacijama, dogovor je bio da sastanak bude u Zagrebu.

Možda je tajni sastojak koji je pomogao naš zajednički rad bila i lokacija - umjesto u nečijem uredu ili sterilnom poslovnom objektu, sastanak smo dogovorili u Parku Maksimir.

Red šetnje, kavica na suncu, sve uz razgovor i dogovore. Prve ideje bile su spremne!

Odmah smo javili Višnji u Eduzu, jer smo znali da je njena želja bila da edukatori upravo ovako - surađuju i dogovaraju zajedničko djelovanje.

Naredni korak bila je SWOT analiza i definiranje problema.

SWOT: Naše snage, slabosti, prilike i prijetnje za zajednički nastup

Snage: Svatko od nas ima desetljeća profesionalnog iskustva. Imamo formalno obrazovanje, kontakte i želju da pomognemo ukloniti prepreke razvoju uslužnih tvrtki. Zajedno, činimo kombinaciju znanja i iskustva koju teško može postići jedan edukator. Dijelimo zajedničko razumijevanje - da je komunikacija ključ koji otvara vrata poslovnog uspjeha.

Slabosti: Budući da imamo i druge poslove na kojima radimo, vrijeme koje možemo posvetiti ovom eksperimentu ograničeno je. Imamo nejasnoća o tome kako posložiti program, koliko ponuditi besplatno i kako formirati cijenu. Naše partnerstvo je na početku i učimo se i komunicirati jedni s drugima.

Prijetnje: Novi smo na tržištu, bez obzira na prethodno iskustvo koje smo imali u drugačijim kontekstima. Naši kontakti i klijenti možda nas poznaju po nečemu drugom. Nismo detaljno ispitali tržište, i to će nam biti prvi zadatak na početku.

Prilike: Znamo da je svakom uslužnom biznisu potreban objektivan i stručan savjet - jer “ne možeš iznutra vidjeti etiketu na svojoj kutiji”. Znamo da su interaktivne radionice prilagodljive potrebama polaznika tražene. Kao Eduzini founding members, Imamo podršku Eduza platforme i namjeravamo to iskoristiti.

Problem koji rješavamo: prokletstvo znanja

Iz teorije su nam poznate potencijalne prijetnje sa kojima se suočavaju naši budući klijenti.

Bez obzira da li se radi o privlačenju novih klijenata, nepovoljnim recenzijama ili manjku kvalitetnih djelatnika - sve je poznato i istraženo. Radeći zajedno, možemo dati vrijedne sugestije i odgovore na radionicama.

Zaključili smo da je zajednički nazivnik za većinu problema u komunikaciji, posebno u IT sektoru: prokletstvo znanja.

Ponekad je to uzrok nerazumijevanja s klijentima. Ponekad uzrokuje sukobe unutar tima.

Najčešće su vidljivi simptomi: pad prihoda, otkazi, loši međuljudski odnosi ili negativne recenzije.

Kroz primjere, studije slučajeva i priče iz stvarnog života, možemo pomoći da se problemi prepoznaju, a uzroci otklone.

Idemo dalje: Eduza show i radionica

Za početak imamo dva datuma:

Eduza show 13.02.

Zajednička radionica: Uklonite prepreke rastu i razvoju svog uslužnog IT biznisa

Saznajte još više o radionici.

Vidimo se!

Nastavak slijedi.

Steknite nove vještine:

Uklonite najveće prepreke za rast i razvoj svog uslužnog biznisa

Nela Kačmarčik – Maduna
Nela Kačmarčik – Maduna
Mentorica za strateške komunikacije
Nela je doktorirala ekonomiju, magistrirala menadžment, i profesionalno se bavi komunikacijama više od 25 godina, uključujući 20 godina UN službe. Teme njenih edukacija i mentorskih programa kombiniraju ekonomiju, komunikacije i poslovne vještine.
5,0